Brestové 15.-17. října 2010

Na začátku bych chtěl vysvětlit omyl, který jsem udělal při psaní předchozího příspěvku Brestové — listopad 2010. Výlet na Brestové jsme podnikli tento víkend, tedy v říjnu. Listopad v nadpise je tiskařský šotek a nemá tam co dělat. Doufám, že jste se nenechali splést 🙂chata

Na Brestové jsme vyrazili v pátek, 15. října v 16:15 SEČ. Autobusem jsme dojeli na Strání a odtud pak pěšky až na chatu, kde jsme se měli na celý následující víkend ubytovat. Do cíle jsme dorazili v celkovém počtu 14 lidí s 0% ztrátou.

— Další fotky jsou k vidění ve fotogalerii —

Práce s buzolou - azimut
Určování azimutu pomocí buzoly.

Ten den jsme stihli už jenom sníst večeři, zahrát pár her v chatě a rozbalit spacáky. Po krátkém večerníčku (který pak ráno holky označily za katastrofu :)) jsme všichni odletěli do říše snů.

V sobotu jsme pak vyrazili na výlet po okolí, kde jsme si také oprášili naše orientační schopnosti – buzola, azimut, odhad vzálenosti – a po sérii několika drobných her jsme zamířili zpátky do chaty. Před obědem jsme ještě stihli nařezat trochu dřeva.

Po obědě Bazzi a Martin v nedalekém lese nachystali trať na orientační běh, kde si všichni mohli procvičit azimut při hře. Pak následovala hra vskutku náročná – po lese se potulovala zvěř a hráči ji měli za úkol roztřídit do kategorií. Úkol opravdu náročný i pro největší zoology. Posuďte sami – Štros obecný je zvíře domácí, divoké, nebo neexistující? Po dlouhé diskusi byl Štros označen za neexistující zvíře. Před večeří si ještě někteří stihli zahrát vybíjenou a nakrmit koně.

Priprava dreva
Nařezat dřevo, aby bylo teplo.

Neděle byla věnována úklidu, balení batohů a následnému odjezdu směr domov. I tak jsme ale ráno stihli procvičit rozdělávání ohně. Skupiny měly za úkol rozdělat oheň a přepálit provázek ve výšce 1m.

Skupinové foto
Brestová 2010

A na závěr: poděkování rodině Smetanové za půjčení chaty, jídlo a pohostinnost. Děkujeme!